VIZE, POSLÁNÍ A POLITIKA SPOLEČNOSTI
Vize
- Naše společnost chce svojí podnikatelskou činností dosáhnout trvalou stabilitu, prosperitu a důvěru u našich obchodních partnerů, ale také i u svých pracovníků.
- Chceme být moderní, ekonomicky zdravou společností.
Poslání
- Posláním společnosti je uskutečňovat a podporovat všechny aktivity v oblasti výroby zejména zaměření na nejmodernější technologie v oblasti laserového svařování a řezání nerezových materiálů, prodeje výrobků a poskytování služeb v automobilovém, energetickém a strojírenském průmyslu.
- Chceme vytvořit silnou podnikovou kulturu založenou na jednotě společnosti a společném úsilí všech zaměstnanců, k dosažení kvalitních služeb zákazníkovi.
- Chceme být stálým a spolehlivým partnerem ekonomicky silných a stabilních společností.
Politika
- Naše podnikatelské aktivity provádět v souladu s požadavky příslušných platných právních norem a předpisů.
- Striktně dodržovat etický kodex společnosti.
- Neustále zlepšovat kvalitu našich výrobků a služeb k maximální spokojenosti zákazníků.
- Hlavním cílem kvality naší společnosti je dosáhnout nulových vad.
- Klíčové otázky z oblasti kvality a vlastního rozvoje společnosti řešit prostřednictvím předem stanovených cílů.
- Podporovat neustálý rozvoj zaměstnanců na všech úrovních a tím zvyšovat profesionalitu a kvalitu námi poskytovaných služeb a výrobků.
- Trvale zlepšovat pracovní podmínky a prostředí našich zaměstnanců.
- Minimalizovat negativní dopady na životní prostředí.
- Usilovat o inovaci produktů a procesů za podpory Technické univerzity Ostrava.
ETICKÝ KODEX SPOLEČNOSTI
LAMBRO - 92 a.s. (dále jen společnost) přijímá tento etický kodex jako soubor základních hodnot a přístupů k podnikání, kterým se řídí při výkonu své podnikatelské činnosti. Etický kodex společnosti není obecně závazným právním předpisem, ale souborem pravidel doplňujících zákonné a jiné právní předpisy. Dodržování etického kodexu ze strany společnosti je jejím morálním závazkem upravujícím chování a jednání všech zaměstnanců vůči společnosti, spolupracovníkům, zákazníkům a ostatním obchodním partnerům, orgánům státní správy a veřejnosti.
OCHRANA DOBRÉHO JMÉNA SPOLEČNOSTI
Zaměstnanci jsou povinni vždy, a to i ve svých mimopracovních aktivitách, jednat a vystupovat s vědomím, že reprezentují společnost a že jejich nevhodné jednání, vystupování nebo vyjádření mohou poškodit nebo znevážit dobré jméno zaměstnavatele.
MANAGEMENT
Vedení společnosti je vzorem morálních a etických kvalit pro ostatní zaměstnance a je zodpovědné za sledování dodržování Etického kodexu u svých podřízených.
VZTAHY K ZAMĚSTNANCŮM
- Společnost zakládá vztahy k zaměstnancům na úctě k důstojnosti každého člověka.
- Společnost vytváří pro práci svých zaměstnanců příznivé a bezpečné pracovní podmínky a umožňuje zvyšování jejich odborné úrovně.
- Společnost zaměstnává zaměstnance na základě jejich způsobilosti pro danou práci bez jakékoliv politické, rasové, náboženské či národnostní diskriminace, bez ohledu na pohlaví, věk nebo stav.
- Dětská, nucená nebo otrocká práce je ve společnosti zakázána. Totéž platí pro všechny dodavatele společnosti a jejich subdodavatele.
- Společnost nepřipouští diskriminaci, sexuální, fyzické či psychické obtěžování zaměstnanců.
- Společnost zajišťuje spravedlivé odměňování svých zaměstnanců za vykonanou práci včetně řádné výplaty mezd.
- Společnost vyžaduje, aby zaměstnanci dbali zásad bezpečné práce, dodržování a využívání stanovené pracovní doby.
- Společnost dbá na ochranu osobních údajů svých zaměstnanců.
- Společnost vyžaduje, aby zaměstnanci ve vztahu k majetku společnosti řádně hospodařili se svěřenými prostředky i v zájmu ochrany majetku zaměstnavatele.
- Informace, které zaměstnanci o společnosti získají při výkonu své práce, nesmějí používat pro osobní zisk.
- Společnost nepřipouští neúměrné hoštění či dary externím poskytovatelům a zákazníkům, stejně jako přijímání neúměrných darů a hoštění od zákazníků či externích poskytovatelů.
VZTAHY SE ZÁKAZNÍKY
- Základem úspěšného a trvalého obchodního vztahu je čestnost a rovnost při jednání s každým klientem.
- Společnost dbá na to, aby její výrobky a služby byly na vysoké kvalitativní úrovni a odpovídaly stanoveným parametrům a požadavkům.
- Společnost dbá na plnění svých povinností ve stanovených nebo dohodnutých termínech.
- Společnost považuje korupční praktiky jakéhokoliv druhu za nepřípustné a sama používá při nabídce nebo prodeji svých výrobků nebo služeb pouze legitimní metody.
- Veškeré informace zákazníků považuje společnost za důvěrné.
VZTAHY S EXTERNÍMI POSKYTOVATELI
- Výběr dodavatelů realizuje společnost výhradně v souladu s pravidly obchodní soutěže.
- Jakékoliv korupční praktiky považuje společnost za nepřijatelné.
- Společnost nikdy nezneužívá své postavení na trhu.
- Společnost respektuje veškerá smluvní ujednání a platební morálku.
- Veškeré informace poskytovatelů pokládá společnost za důvěrné.
VZTAHY S KONKURENCÍ
- Společnost vystupuje vůči své konkurenci v oboru vždy čestně, nepoškozuje pověst konkurence ani jejich představitelů.
VZTAHY K ORGÁNŮM STÁTNÍ SPRÁVY A REGIONU
- Společnost bere při své podnikatelské činnosti v úvahu také zájmy širšího společenského okolí.
- Společnost komunikuje s orgány státní správy s využitím pravdivých informací o společnosti.
- Společnost dbá na řádné vedení účetnictví a včasné placení svých finančních závazků vůči státní správě.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
- Společnost má trvalý zájem na zlepšování kvality životního prostředí.
- Společnost se aktivně podílí na odstraňování následků své podnikatelské činnosti a úpravou technologických postupů se snaží o minimalizaci dopadů výrobního procesu na životní prostředí.
- Společnost dodržuje veškeré platné právní předpisy, nařízení a požadavky zákazníků týkající se zákazu nebo omezení určitých látek v produktech a při výrobě, včetně značení pro recyklaci a likvidaci.
DODRŽOVÁNÍ NOREM A JEHO OVĚŘOVÁNÍ
- Společnost vytváří podmínky pro to, aby všichni zaměstnanci měli možnost vyslovit své mínění o chování společnosti, jejích rozhodnutích nebo o chování zaměstnanců.
- Vedení společnosti se zabývá všemi podněty a informacemi v souvislosti s porušováním tohoto etického kodexu.
- Společnost vylučuje jakýkoliv postih či negativní vliv na zaměstnance, který podal podnět v souladu s tímto etickým kodexem.
DORUČOVÁNÍ PODNĚTŮ
- Všechny podněty lze doručovat všemi běžně dostupnými komunikačními kanály svému nadřízenému nebo přímo na vedení společnosti.
Tento model chování je aplikován na všechny členy vedení a zaměstnance společnosti.
V Dobrkovicích dne 20. 1. 2020
Ing. Pecháč Marian
Statutár společnosti
CERTIFIKACE
Kvalita produktů a služeb, které poskytujeme našim zákazníkům, je naší prioritou.
Integrovaný systém managementu kvality je neustále rozvíjen a zlepšován v souladu s požadavky normy IATF 16949:2016, která je procesně orientovaná a založená na:
- neustálém zlepšování
- prevenci vad
- snižování odchylek a plýtvání v dodavatelském řetězci
Cílem je efektivně a účinně plnit požadavky zákazníků
Certifikát prokazující splnění požadavků normy IATF 16949:2016 je platný do:
13. 5. 2027
Certifikát IATF 16949 ke stažení zde
IATF 16949 certificate for download here
Nákup a dodávka svařovaných součástí
Jsme certifikovanou společností dle normy ČSN EN 15085-2 a plníme i požadavky předpisu ČD V95/5 pro svařování železničních kolejových vozidel, jejich celků a komponentů.
Certifikát prokazující splnění požadavků normy ČSN EN 15085-2 a předpisu ČD V95/5 je platný do:
21. 12. 2026
Certifikát ČSN EN 15085-2 ke stažení zde
ČSN EN 15085-2 certificate for download here
Prohlášení ČD V95/5 ke stažení zde
ČSN EN 15085-2 declaration for download here